ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΡΙΝΘΙΑ

ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΡΙΝΘΙΑ

ΚΟΡΩΝΟΙΟΣ-COVID-19

Παρασκευή 4 Νοεμβρίου 2016

ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΗΝ ΚΙΝΑ: Ο ΚΙΝΕΖΙΚΟΣ ΣΤΡΑΤΟΣ ΑΠΟ ΤΕΡΑΚΟΤΑ



Τον γύρο του κόσμου έκανε η ανακάλυψη κινέζων αρχαιολόγων, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι τα αγάλματα του περίφημου Πήλινου Στρατού της Κίνας μπορεί να επηρεάστηκαν από την αρχαιοελληνική γλυπτική και οι ντόπιοι να διδάχτηκαν τον τρόπο κατασκευής τους από Έλληνες τεχνίτες που έφτασαν στην περιοχή τον 3ο αιώνα π. Χ. Πόσο πιθανή, όμως, είναι μια τέτοια ερμηνεία;


Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η Λι Σιουζέν (Li Xiuzhen), αρχαιολόγος στο Μουσείο του Μαυσωλείου του Αυτοκράτορα Τσιν Σι Χουάνγκ, με μεγάλη εμπειρία στις ανασκαφές πεδίου, όπως η έρευνα στη θέση όπου βρέθηκαν οι πήλινοι στρατιώτες του 221 π. Χ. τόνισε:
Πριν από δέκα χρόνια δεν πίστευα στην εκδοχή της δυτικής επιρροής. Τα τελευταία χρόνια, όμως, γίνονται έντονες συζητήσεις σχετικά με τις επαφές Δύσης και Ανατολής όσον αφορά στις πήλινες μορφές του Τσιν και η δική μου μελέτη έχει αρχίσει να επικεντρώνεται στο θέμα αυτό. Χρειάζεται περισσότερη έρευνα ως προς την αναζήτηση αδιάσειστων στοιχείων για την τεκμηρίωση μιας τέτοιας επαφής, όπως η εύρεση ελληνικών ονομάτων ή ανθρώπινων σκελετών.
«Η πιθανότητα μιας τέτοιας επαφής με απασχόλησε σε πρόσφατη ομιλία μου, όπου εστίασα κυρίως στον παραδοσιακό πολιτισμό και στην κινέζικη τέχνη. Στην κινέζικη παράδοση, οι άνθρωποι παρήγαγαν μικρά πήλινα αγαλματίδια ως υποκατάστατα της ανθρώπινης θυσίας, ωστόσο οι πήλινοι στρατιώτες, οι ακροβάτες και τα χάλκινα αγάλματα της περιόδου Τσιν (221-206 π. Χ.) είναι μοναδικά, συγκρινόμενα τόσο με τις προηγούμενες όσο και με τις μεταγενέστερες πήλινες μινιατούρες που χαρακτηρίζουν την κινεζική τέχνη» συμπληρώνει.



 Η ίδια, σε πρόσφατη δημοσίευσή της στο περιοδικό «Journal of Anthropological Archaeology», υποστήριξε ότι οι ντόπιοι αγγειοπλάστες που έφτιαξαν τις πήλινες μορφές είχαν τη τάση να χαράζουν σε αυτά τα ονόματά τους. Ως σήμερα, όμως, δεν έχουν βρεθεί χαραγμένα ονόματα Ελλήνων ή άλλων Δυτικών στους πήλινους στρατιώτες. Τι συμπέρασμα μπορεί να συναχθεί από αυτή την παρατήρηση;
«Οι πήλινοι στρατιώτες του Τσιν και οι ακροβάτες (τα αγάλματα που συνόδευαν τον Πρώτο Αυτοκράτορα, Τσιν Σι Χουάνγκ, στη μετά θάνατο ζωή του) εμφανίστηκαν στην Κίνα ξαφνικά, σε ένα πλαίσιο που σχετίζεται με τη στρατιωτική κατάκτηση του Μεγάλου Αλεξάνδρου στην Ανατολή και την Ελληνιστική Περίοδο που ακολούθησε. Επίσης, σύμφωνα με ιστορικά έγγραφα, ο Πρώτος Αυτοκράτορας του Τσιν συνάντησε τους 'γίγαντες' στα δυτικά σύνορα πολύ σύντομα μετά την ενοποίηση της Κίνας. Αν και δεν έχουν βρεθεί ελληνικά ονόματα, ο ρεαλισμός και η λεπτομέρεια των μυών στους πήλινους στρατιώτες και ακροβάτες προκαλούν υπόνοιες επαφής» σημειώνει η Li Xiuzhen.


Μετά τον θάνατο του Μεγάλου Αλεξάνδρου το 323 π. Χ., κατά τη διάρκεια της Ελληνιστικής περιόδου, μέρος της Ασίας διατήρησε επαφή και εμπορικές σχέσεις με τη Δύση. Το βασίλειο του Τσιν στα δυτικά ήταν το μεγαλύτερο από τα επτά βασίλεια της σημερινής Κεντρικής και Ανατολικής Κίνας κι αυτό που κατέκτησε και ενοποίησε τα υπόλοιπα βασίλεια, οδηγώντας στην ενοποίηση της Κίνας το 221 π. Χ. Την ίδια χρονολογία ο Τσιν Σι Χουάνγκ, αφού ενοποίησε τη χώρα, αυτοανακηρύχτηκε αυτοκράτορας, ο Πρώτος Αυτοκράτορας της Κίνας.

Ο Πήλινος Στρατός βρίσκεται στο μαυσωλείο του, στα ανατολικά της πόλης Χσιάν. Το συγκρότημα του τύμβου του Τσιν Σι Χουάνγκ έχει έκταση περίπου 56 τ. χ., από τα οποία έχει ανασκαφτεί μόνο ένα μικρό τμήμα. Ο λάκκος με τα χιλιάδες πήλινα αγάλματα, σε ανθρώπινο μέγεθος, ανακαλύφθηκε τυχαία το 1974 όταν Κινέζοι αγρότες προσπάθησαν να ανοίξουν πηγάδι στην περιοχή τους, ο δε λάκκος με τους ακροβάτες το 1999. Οι έρευνες συνεχίζονται.


ΒΙΝΤΕΟ ΤΟΥ BBC ''O MEΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΤΑΦΟΣ ΤΗΣ ΓΗΣ,ΜΥΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΚΙΝΑΣ''





 Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΙΡΡΟΗ ΣΤΟΝ ΒΟΥΔΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ

Διαβάστε όλαόσα θα πρέπει να ξέρετε από μια δικτυακη εφαρμογή των ΕΛΛΗΝΩΝ ΔΙΚΤΥΟ
ΕΔΩ

«Είναι απόλυτα εφικτό και πολύ πιθανό ότι τα γλυπτά του Πρώτου Αυτοκράτορα να είναι το αποτέλεσμα της έγκαιρης επικοινωνίας ανάμεσα στην Ελλάδα και την Κίνα», γράφει ο Lukas Nickel, καθηγητή του πανεπιστημίου του Λονδίνου στην πιο πρόσφατη έκδοση του περιοδικού Bulletin of the School of Oriental and African Studies.


Σύμφωνα λοιπόν με νέα έρευνα οι πήλινοι πολεμιστές, μαζί με άλλα γλυπτά φυσικού μεγέθους, που κατασκευάστηκαν προς τιμήν του πρώτου αυτοκράτορα της Κίνας, είναι εμπνευσμένα από την αρχαία ελληνική τέχνη.
Περίπου 8.000 πολεμιστές από τερακότα, αγάλματα φυσικού μεγέθους που απεικονίζουν στρατιώτες , ιππείς, τοξότες, ηνιόχους και στρατηγούς, θάφτηκαν σε τρεις τεράστιους λάκκους σε απόσταση μικρότερη του ενός χιλιομέτρου, βορειοανατολικά από το μαυσωλείο του Qin Shi Huangdi , του πρώτου αυτοκράτορα της Κίνας. Ο αυτοκράτορας ένωσε τη χώρα μέσω της κατάκτησης περιοχών πριν από 2.200 χρόνια περίπου. Λάκκοι που περιέχουν
γλυπτά που απεικονίζουν ακροβάτες, παλαιστές, χορευτές και δημόσιους αξιωματούχους έχουν επίσης βρεθεί κοντά στο μαυσωλείο.



Στα αποδεικτικά στοιχεία του ομότιμου καθηγητή Lukas Nickel περιλαμβάνονται πρόσφατα μεταφρασμένα αρχαία κινεζικά αρχεία που διηγούνται μια φανταστική ιστορία περί  γιγαντιαίων αγαλμάτων που «εμφανίστηκαν» στην μακρινή δύση, εμπνέοντας τον πρώτο αυτοκράτορα της Κίνας, να τα αναπαράγει μπροστά από το παλάτι του.


 Αυτή η ιστορία προσφέρει αποδείξεις της επικοινωνίας μεταξύ της Κίνας και της Δύσης, επαφές που σύμφωνα με τον Nickel ενέπνευσαν τον Πρώτο Αυτοκράτορα (όπως συχνά αποκαλούσε τον εαυτό του ο Qin Shi Huang Di) να αναπαράγει όχι μόνο 12 γιγαντιαία αγάλματα, αλλά να χτίσει μαζικά τον Πήλινο Στρατό μαζί με άλλα γλυπτά σε φυσικό μέγεθος.
Από το 323 π.Χ., περίπου έναν αιώνα πριν από ο Qin Shi Huang Di ενώσει την Κίνα, ο Μέγας Αλέξανδρος είχε κατακτήσει μια αυτοκρατορία που εκτεινόταν ανατολικά μέχρι την κεντρική Ασία. Ο Μ. Αλέξανδρος δεν κατέκτησε απλώς την επικράτεια του χάρτη, αλλά όπως η παγκόσμια κοινότητα γνωρίζει, άφησε πίσω του πολιτισμικά στοιχεία των  αρχαίων Ελλήνων αρχιτεκτονική, ιατρική , φιλοσοφία έφτιαξε  νέα πρότυπα πόλεως τέχνη και πολλά άλλα .


Αυτοί οι άνθρωποι, οι πόλεις και οι ιδέες παρέμειναν και μετά το θάνατο του Μ. Αλεξάνδρου ακόμη και σήμερα .
Πριν από την βασιλεία του Πρώτου Κινέζου  Αυτοκράτορα, γλυπτά φυσικού μεγέθους δεν είχαν σκαλιστεί ποτέ στην Κίνα, και ο Lukas Nickel υποστηρίζει την ιδέα ότι η μαζική κατασκευή τους, έτσι ξαφνικά, προήλθε από βασίλεια της Ασίας, που είχαν δημιουργηθεί και επηρεαστεί από τις εκστρατείες του Μ. Αλεξάνδρου.
Ο Lukas Nickel μετέφρασε  κινεζικά  αρχεία από την αρχαιότητα  όπου διηγούνται την ιστορία 12 γιγαντιαίων διαστάσεων αγαλμάτων, ντυμένων με «ξένα ενδύματα» που «εμφανίστηκαν» στην Li nta o, περιοχή που αποτελούσε το δυτικότερο τμήμα της Κίνας. (Η λέξη «Li nta o» μπορεί επίσης να σημαίνει και οποιοδήποτε μέρος μακριά προς τα δυτικά)


Τα αρχεία δεν αναφέρουν πώς συνέβη αυτή η εμφάνιση, ποιος τα έφερε εκεί ή ποιοι ακριβώς απεικονίζονται στα αγάλματα. Αποκαλύπτουν ωστόσο ότι τα αγάλματα ήταν γιγαντιαία, μεγαλύτερα από φυσικό μέγεθος, με ύψος 11,55 μέτρα ενώ τα πόδια τους έχουν μήκος 1,38 μ. Εντυπωσίασαν τόσο πολύ τον Πρώτο Αυτοκράτορα που αποφάσισε να κατασκευάσει 12 αντίγραφα τους μπροστά από το παλάτι του, χρησιμοποιώντας ως πρώτη ύλη τον χαλκό που θα προερχόταν από την τήξη των χάλκινων όπλων που είχαν χρησιμοποιηθεί στον πόλεμο.
Μεταξύ των ιδεών οι Έλληνες έφεραν μαζί τους στα ανατολικά και την ανέγερση ανθρώπινων γλυπτών φυσικού μεγέθους. Έτσι έχουμε και στον βουδισμό τα πρώτα αγάλματα του βούδα.


Σε κάθε αντίγραφο υπήρχε μια επιγραφή που αφηγείται την ιστορία των «γιγάντων» (των πρωτότυπων αγαλμάτων) που εμφανίστηκαν στο Lintao. Οι επιγραφές, που καταγράφονται από τον Yan Shigu, ο οποίος έζησε περίπου πριν από 1.400 χρόνια και χρησιμοποίησε μια παλαιότερη γραπτή πηγή, δήλωναν ότι στο «26ο έτος του Αυτοκράτορα, όταν για πρώτη φορά ένωσε όλη την χώρα, την χώρισε σε επαρχίες και περιοχές και ενοποίησε τα μέτρα και τα σταθμά, οι γίγαντες εμφανίστηκαν στο Lintao ...».
Ο αυτοκράτορας αναπαρήγαγε αυτά τα αγάλματα, παρά την «ουράνια απαγόρευση» ότι «αυτός που ακολουθεί απερίσκεπτα ξένα πρότυπα θα συναντήσει την καταστροφή», έγραψε ο Ban Gu, ιστορικός που έζησε πριν από περίπου 2.000 χρόνια. Ο Ban εργάστηκε για την δυναστεία που ανέτρεψε τον Πρώτο Αυτοκράτορα και, ως εκ τούτου, προσπάθησε να του προσδώσει αρνητικές πτυχές.



Πριν έρθει στην εξουσία ο Πρώτος Αυτοκράτορας της Κίνας  τα γλυπτά φυσικού μεγέθους γλυπτό δεν είχαν παρουσιασθεί ποτέ στην Κίνα.
Αυτά τα γιγαντιαία αντίγραφα δεν υπάρχουν πια, έχουν καταστραφεί κατά τους αιώνες που ακολούθησαν το θάνατο του αυτοκράτορα. Επειδή τα αντίγραφα είχαν τοποθετηθεί μπροστά από το παλάτι, οι αρχαίοι συγγραφείς τα έχουν καταγράψει στα αρχεία τους, δήλωσε ο Nickel. Εν τω μεταξύ, οι Πήλινοι Πολεμιστές, επιβίωσαν έως σήμερα, γιατί θάφτηκαν μέσα σε λάκκους και , ως εκ τούτου, καμία γραπτή πηγή που να τα αναφέρει δεν σώζεται σήμερα.
Ακόμα κι έτσι, τα πρόσφατα μεταφρασμένα αρχεία δείχνουν κάποιας μορφής επαφή, που συνέβη ανάμεσα στην αρχαία Κίνα και τα βασίλεια της Κεντρικής Ασίας, τα οποία με την σειρά τους είχαν επηρεαστεί από τον ελληνικό πολιτισμό και την παράδοση τόσο της γλυπτικής όσο και της οικοδόμησης.


Λίγες δεκάδες αγάλματα ημίγυμνων ακροβατών και χορευτών βρέθηκαν επίσης σε χωριστούς λάκκους κοντά στο μαυσωλείο του Πρώτου Αυτοκράτορα.
«Εδώ οι γλύπτες προσπάθησαν να αποδώσουν τη δομή των οστών, των μυών και των νεύρων για να απεικονίσουν ένα πρόσωπο σε κίνηση», αναφέρει ο Nickel. «Αυτό έρχεται κοντά στην κατανόηση του ανθρώπινου σώματος, στοιχείο που εμφανίζεται κατά την Ελληνιστική Περίοδο στην Ευρώπη και την Ασία.»
Ο ίδιος υποστηρίζει ότι η δημιουργία αυτού του είδους ρεαλιστικής γλυπτικής δεν είναι κάτι που ένας γλύπτης θα μπορούσε να μάθει χωρίς κάποια πρακτική εξάσκηση, καθώς οι αρχαίοι Έλληνες χρειάστηκαν αιώνες για να τα καταφέρουν.
«Η δημιουργία ενός ρεαλιστικού ανθρώπινου σώματος απασχόλησε γενιές αρχαίων Ελλήνων γλυπτών  Ήταν μια σύνθετη καλλιτεχνική και πνευματική διαδικασία που δεν συνέβη εν μία νυκτί», αναφέρει ο Nickel.


Όλη αυτή η έρευνα αφήνει ένα άλλο μυστήριο στο πέρασμά της. Μετά τον θάνατο του Πρώτου Αυτοκράτορα οι ηγεμόνες που ήρθαν στην εξουσία, της δυναστείας των Han, σταμάτησαν την ανέγερση γλυπτών φυσικού μεγέθους, επιλέγοντας αντ'αυτών μικροσκοπικές αναπαραστάσεις ανθρώπων, ζώων και αντικειμένων.
Πολλοί είναι οι λόγοι θα μπορούσαν να εξηγήσουν γιατί οι άνθρωποι σταμάτησαν την κατασκευή αυτών των ανθρωπόμορφων αγαλμάτων, δηλώνει ο Nickel. Για παράδειγμα, οι δεξιότητες που εμπλέκονται στην κατασκευή αυτών των γλυπτών ήταν περίπλοκες και από τη στιγμή που οι ηγεμόνες των Han άρχισαν και πάλι να χτίζουν μεγάλους τάφους, οι άνθρωποι που είχαν αυτές τις δεξιότητες θα μπορούσε απλά να έχουν πεθάνει.



Αλλά υπάρχει και μια άλλη ιδέα, που προέρχεται από την «ουράνια απαγόρευση» που κατέγραψε ο Ban Gu. Για τους αρχαίους Κινέζους, τα 12 γιγαντιαία αγάλματα ντυμένα με ξένα για εκείνους ενδύματα και οι Πήλινοι Πολεμιστές θα αποτελούσαν κάτι ασυνήθιστο και ξένο προς την νοοτροπίας, δηλώνει ο (reader ομότιμος καθηγητής σύμφωνα με το αμερικανικό σύστημα )Lukas Nickel. του  University of London  σε συγγραφή του στο Bulletin of the School of Oriental and African Studies.
«Για τους Κινέζους θα πρέπει να φαινόταν αρκετά ξένα», αναφέρει ο Lukas.Nickel. Οι ηγέτες Han, που επιθυμούσαν να αντικρούσουν τον αυτοκράτορα και τις ξενόφερτες προτιμήσεις του, μπορεί να απλά να αποφάσισαν να μην αναγείρουν φυσικού μεγέθους αγάλματα, προσθέτει ο LukasNickel.

ΤΙ ΗΤΑΝ Ο ΠΗΛΙΝΟΣ ΣΤΡΑΤΟΣ


Τον Μάρτιο του 1974 Κινέζοι αγρότες ξεκίνησαν να σκάβουν ένα πηγάδι κοντά στην αρχαία πόλη Χσιάν της Κίνας. Αντί για νερό βρήκαν θαμμένα στο έδαφος μερικά πήλινα αγάλματα. Σειρά είχαν οι αρχαιολόγοι, που έμειναν έκπληκτοι με το μέγεθος της ανακάλυψης. Εκεί βρισκόταν ο τύμβος του αυτοκράτορα Τσιν και αντίκρισαν μια τεράστια νεκρόπολη από χιλιάδες αγάλματα. Ένας πήλινος στρατός από Κινέζους στρατιώτες, άρματα και ιππικό, βρισκόταν θαμμένος δίπλα στον τύμβο του αυτοκράτορα. Στο χώρο υπήρχαν διαμορφωμένοι ξεχωριστοί διάδρομοι για κάθε στρατιωτικό σώμα. Σε έναν διάδρομο βρισκόταν οι στρατιώτες, σε ένα δεύτερο το ιππικό και το πεζικό και σε έναν τρίτο τα άρματα και οι αξιωματικοί. Το γεγονός πως δεν ήταν σε θέση να πολεμήσουν δεν εμπόδισε τους δημιουργούς να τους εξοπλίσουν με 40.000 χάλκινα όπλα. Βέλη, λόγχες, βαλλίστρες εξαίρετης τεχνοτροπίας ανακαλύφτηκαν δίπλα στα αγάλματα. Στην ουσία η τελευταία κατοικία του αυτοκράτορα ήταν μια μικρογραφία του ανακτόρου του, καθώς ανακαλύφτηκαν επίσης ερείπια παλατιού, γραφεία, σπίτια και στάβλοι. 


Τα αγάλματα έχουν ανθρώπινο μέγεθος. Οι στρατιώτες έχουν ύψος 1,80 και οι αξιωματικοί 1.95. Ένα ακόμα εντυπωσιακό στοιχείο είναι ότι το καθένα από τα 8.000 αγάλματα είναι μοναδικό. Παρόλο που το μέγεθος τους και τα καλούπια τους είναι πανομοιότυπα, τα χαρακτηριστικά τους είναι ξεχωριστά. Πιθανόν οι γλύπτες που τα φιλοτέχνησαν χρησιμοποίησαν ως μοντέλα πραγματικούς ανθρώπους.


Τα χιλιάδες αγάλματα από τερακότα δημιουργήθηκαν για να προστατεύουν μετά θάνατον, τον πρώτο αυτοκράτορα της Κίνας, Τσιν Σι Χουάνγκ. O Τσιν Σι Χουάνγκ ήταν ο ο μοναδικός αυτοκράτορας της δυναστείας των Τσιν και κυβέρνησε από τα δεκατρία του χρόνια έως τον θάνατο του το 210 π.Χ. Χάρη στον υπεράριθμο στρατό του, κατάφερε να ενώσει τις αντιμαχόμενες πολιτείες σε μια χώρα, την Κίνα και να κάνει μια σειρά από μεταρρυθμίσεις. Κατά τη διάρκεια της θητείας του πραγματοποίησε σημαντικά δημόσια έργα. Ολοκλήρωσε το Σινικό τείχος, δημιούργησε δρόμους, ανέπτυξε το γραπτό λόγο και δημιούργησε ένα από τα εντυπωσιακότερα μνημεία της Κίνας, το μαυσωλείο του.




Από την ημέρα που κυβέρνησε, παρήγγειλε την δημιουργία του μαυσωλείου του, που κατασκευαζόταν καθ όλη τη διάρκεια της ζωής του και δεν ολοκληρώθηκε, εξαιτίας του πρόωρου θανάτου του. Τα αγάλματα θάφτηκαν μαζί με το σώμα του αυτοκράτορα και έμειναν κάτω από τη γη για δύο χιλιετίες. Για την κατασκευή τους υπολογίζεται πως εργάστηκαν συνολικά 700.000 εργάτες, από τους οποίους πολλοί έχασαν τη ζωή τους λόγω εργατικών ατυχημάτων, ενώ άλλοι σκοτώθηκαν ώστε να παραμείνει μυστική η τοποθεσία και οι θησαυροί του τάφου. Οι αρχαιολόγοι δεν έχουν καταφέρει ακόμα να ανακαλύψουν το σύνολο του τύμβου, γιατί εντοπίστηκαν στο έδαφος υψηλά επίπεδα υδραργύρου.


Ο τάφος του Qin Shi Huang έχει εντοπιστεί και βρίσκεται κάτω από ένα χωμάτινο λόφο ύψους 76 μέτρων και με έκταση 360 τ.μ. Ο τάφος έχει παραμείνει άθικτος γιατί οι αρχαιολόγοι φοβούνται ότι κατά την ανασκαφή θα καταστραφούν διάφορα πολύτιμα αντικείμενα που έχουν ταφεί μαζί του. Με μικροκάμερα έχουν εισχωρήσει αρκετά βαθιά στον τάφο στον οποίο έχουν επίσης διαπιστωθεί υψηλές συγκεντρώσεις υδραργύρου 100 φορές υψηλότερες από το φυσιολογικό.
Επιβεβαιώνεται έτσι ένας ιστορικός, που έγραψε εκατό χρόνια μετά τον θάνατο του αυτοκράτορα, ότι στον τάφο του υπάρχουν 100 ποτάμια υδραργύρου.
Το μνημείο που έχει χαρακτηριστεί ως Μνημείο Πολιτιστικής Κληρονομιάς, από την UNESCO, είναι ένα από τα γνωστότερα της Κίνας.




Ο Qin Shi Huang ήταν ένα σημαντικό πρόσωπο της κινεζικής ιστορίας.
Ενοποίησε την Κίνα, ξεκίνησε το μεγάλο τείχος, αλλά συγχρόνως έκαψε όλα τα βιβλία που ανήκαν στις 100 σχολές της Σκέψης που είχαν δημιουργήσει από το 770 έως το 221π.Χ. την μεγάλη πνευματική και πολιτιστική ανάπτυξη της Κίνας που είχε καταφέρει να ενσωματώσει τον Κομφουκιανισμό με τις άλλες φιλοσοφίες.
Δεν ήθελε να υπάρχει σύγκριση της βασιλείας του με το παρελθόν και έθαψε ζωντανούς 460 λόγιους που δεν είχαν καταστρέψει τα βιβλία τους.
Στην κινεζική ιστοριογραφία παρουσιάζεται από βάρβαρος τύραννος μέχρι ως ένας από τους σημαντικότερους ήρωες της ιστορίας της.
Σχετικές με τον Qin Shi Huang είναι και δύο κινεζικές υπερπαραγωγές -Ο αυτοκράτορας και ο δολοφόνος (1999) του Τσεν Κάιγκε με την Γκονγκ Λι και το Hero(2002) του Ζανγκ Γιμού που κατάγεται και από την Σιάν.









ΠΗΓΕΣ

http://www.dailymail.co.uk/
ΑΠΕ-ΜΠΕ
http://newpost.gr/
http://hellinon.net/
http://hellenes-romaion.blogspot.gr/
http://www.mixanitouxronou.gr/
Shen Lu, CNN

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου